Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-09, 00:04   #1
Corporem
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2008
Alder: 51
Corporem er på en erverdig vei

Ketose - kunstig sukker og ketostix

Jeg har kjørt ketosediett et par uker nå, med mellom 10 og 30 gram karbohydrat om dagen. Jeg tok av meg minst 25kg på det i fjor, men stoppa da det flata ut og har siden lagt på meg 15 igjen. Denne gangen, derimot, går jeg ikke ned noe som helst. Gikk ned et par, tre kilo helt i starten, men nå er de tilbake igjen.

Jeg kjøpte ketostix for å spore hvordan ketosen gikk, og som i fjor viste de lite ketoner i starten, men mere etter over ei uke. Denne gangen har jeg dog mye bedre resultater, iht. fargeskalaen på ketostixpakkene. I fjor kom jeg sjelden opp på mer enn moderat, men nå har jeg så mørk farge man kan ha.

Likevel går jeg ikke ned i vekt. Det er som da jeg flata ut i fjor sommer, bare at nå kom jeg til denne sperren med det samme.

Jeg drakk én kopp kaffe tidlig i kuren og fikk da ei måling som tyda på at jeg var ute av ketosen. Dagen etter var den dog igang igjen. Jeg har drukket en del lightbrus og spist noen Atkins Advantage bars, for å ikke tyne meg selv for mye (sliter nok med motivasjonen nå som det er), men har stadig like fremragende resultater på urinprøvene.

Det jeg vel lurer på, etter denne avhandlinga, er om kunstig sukker kan ødelegge ketosen selv om man fortsetter å brenne ketoner som om det var pølsefett på et St.Hans-bål?

Eller er det bare kroppen min som, sin vane tro, omsider har funnet ut hvordan den skal unngå å brenne fett også på denne dietten?

Corporem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat