Tråd: Bukplastikk
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-07-09, 20:35   #14
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

trådstarter snakket om å få det dekket , da bestemmer legen på sykehuset

betaler du selv er det nok andre regler

Opprinnelig lagt inn av Zhadra, her.

Alle sykehus/behanldingssteder har nok i utgangspunktet en BMI - retningslinje de går etter, noe i området 27-28 er vanlig for brystreduksjonsoperasjoner ihvertfall. De har helt sikkert muligheter til å gå utenom dette hvis du betaler selv, men for operasjoner som dekkes av det offentlige bruker de det som faktor for "utsiling".

Han sa noe om at fastlegen bestemmer! Det er ikke fastlegen som bestemmer noen ting som helst! Fastlegen kan sende inn en søknad om operasjon og om å få operasjonen dekket, ikke noe mer!
Det hjelper ikke om fastlegen syns du trenger en slik operasjon, det er kirurgen/inntaksteam på sykehuset som bestemmer!

Det var det jeg svarte på!!!

Da jeg virkelig trengte en full bukplastikk etter at huden på magen ikke trakk seg tilbake etter 2 svangerskap, i tillegg til at alle magemusklene måtte sys på plass igjen, fikk jeg igjen 13 000 av de 38 700,- jeg betalte på skatten. Dette fordi det er laaaange ventelister i det offentlige og jeg ikke burde vente!