Vis enkelt innlegg
Gammel 04-07-09, 19:58   #14
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva blir karboinnholdet i hjemmelaget Cottage Cheese?

Opprinnelig lagt inn av Lilleboble, her.

Jeg blåser litt liv i denne tråden, da jeg synes temaet "hjemmelaget cottage cheese" var veldig spennende. Jeg klarer nemlig ikke å spise den norske cottage cheesen uten å bli fryktelig kvalm. Tror ikke jeg tåler det høye innholdet av melkefett, for svensk keso går helt fint. Så inntill norske meierier finner ut at de vil prøve å lage en mager cottage variant (jeg har sendt mail ), så tenkte jeg at jeg kunne prøve å lage den selv.
Men lurer litt på hvordan næringsinnholdet blir? Om jeg bruker skummet kulturmelk, vil det forandre seg mye? Mtp karbo, protein og kcal? Feks. så inneholder jo 100ml skummet kulturmelk 33 kcal, men hvor mye vil det da være i 100g hjemmelaget cottage? Håper noen kan svare på dette, helst litt raskt

Nå vet ikke jeg hva slags svensk cottage cheese du har kjøpt, men jeg sitter her og sammenligner tine og ica sin, og det er ikke stor forskjell gitt.. 4 % fett i ica sin og 4.3% i tine sin... Det er så lite at jeg skjønner ikke at det går an å kjenne forskjell.
Arla sin inneolder også 4% fett...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat