Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-09, 18:46   #24
Turte
Juniormedlem

Turte sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 62
Turte er ny på veien

Sv: Problemer med hukommelsen?

Hmmmm... nå har jeg lest gjennom hele tråden... og fy så fort man fortrenger ting...

Jeg har faktisk nesten ingen symptomer igjen av dette med å glemme ord, falle ut midt i møter/diskusjoner/setninger, jeg har fått adskillig færre "greier" i livet mitt, og jeg reduserer rehab.penger fra 50% til 30% fra 1. august. Det er skikkelig herlig, dette her...

Jeg lever ikke på lavkarbo-kosthold direkte nå, men går på en eliminasjonsdiett, der jeg har kuttet ut gluten, kumelksprodukter, gjær og sukker. Har gått på dette i 4 uker, og skal til ernæringsfysio igjen imorgen å få nye instruksjoner ifht å innføre en og en matvare tilbake til kostholdet. Men gluten.... niet... Det tør jeg rett og slett ikke, er livredd for å miste den fine framgangen jeg har hatt de siste månedene.

Etter mye grubling måtte jeg også tilstå for fastlegen min hva jeg egentlig har gjort... (second opinion osv...) Han har lovt meg at hvis jeg lykkes med dette prosjektet, skal han tenke på nytt hvordan han behandler pasienter med "mine" symptomer... Og at særlig gluten (i hode mitt karbo) kan slå ut på hukommelsesproblemer hadde han aldri hørt... "Men vi tenker ikke sånn, vet du" sa han til meg... "og vi har ingen steder å henvise til om vi hadde gjort det heller"....

Hvis det er mange som har det som meg, som ikke får hjelp, kan sikkert NAV merke det på utbetalingene, uføresøknaden min lå klar hos legen, den... Tragisk, spør du meg, ingen vil vel ha det sånn.... De aller fleste vil bli friske og ha det bra? Nei, jeg priser meg lykkelig så langt, og håper det holder... Krysser fingre og tær

Stikker innom jevnlig for å holde meg oppdatert.