|
Ikke dumt
Jeg kjøpte proteinpulver for første gang i dag.. Er så lei av å lage frokost!! Og kurslederen min foreslo at vi kunne bruke proteinshake til frokost, for det gjorde han... Men jeg vet ikke om dette er bra.. Om jeg kjøpte riktig.. De søtningsstoffene som står bakpå har jeg aldri hørt om engang, så da er de sikkert ikke så farlige... Eller no.. På pakka står det: "power shake, pure soya protein, multipower, med sjokoladesmak"... Noen som vet noe om denne..? Jeg syns den var kjempe god! Blander med vann og en halv dl fløte.. Han kursfyren foreslo at man skulle ta olje i, men det orka jeg ikke.. Så spurte jeg hvordan det var å blande med fløte i stedenfor vann, for de er veldig i mot lettmelk.. Og da sa han at jeg kunne erstatte olja med fløte, da var det greit.
Egentlig skal jeg ikke bruke noen form for søtningstoff nå de første ukene, men jeg leste bakpå hans proteinpulver som han solgte til de andre deltagerene, og den var det også søtstoff i.. I hans pakke mente jeg det stod noe sånt som 5, ett-eller-annet gram karb pr 100 gram tørr vare.. I min er det 2,9!! Det må vel være bra...?
Håper noen med litt peiling kan svare meg.. Har virkelig ikke peiling på dette her.. 
|