Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-09, 21:19   #29
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?

Vel, jeg prøvde oppkarbing for ca et år siden. Fire dager omtrent med grovt brød, müsli, juice, fullkornsspagetthi, villris, sånne ting som folk ser på som "sunt", dette fordi vekta hadde stått stille i over et år. I løpet av dag to hadde jeg mitt første migreneanfall på to år, jeg reagerte allergisk på hunden til foreldrene mine hvilket jeg ikke hadde gjort siden jeg la om kostholdet (altså to år tidligere), jeg sov knapt, hadde oppblåst mage, og traktorspor i bena etter sokkene ... Jeg gikk opp tre kg på disse dagene. Og selv om jeg gikk rett på ketogen kost og holdt meg der, så gikk jeg ytterligere opp ca ni kg det følgende halve året, og blodsukkeret mitt økte nesten til diabetesnivåer ... Jeg er "bare" insulinresistent", og likevel så hadde jeg såpass fæle bivirkninger.

Jeg spiser LCHF, altså mye fett, og frokosten min er ikke ulik din. Eller middagen. Eller kveldsmaten. Jeg har i grunn slutta å sette merkelapper på måltider.
Det er flere grunner til at jeg synes rådene dine er på grensen til hårreisende, særlig å gi til en nybegynner, jeg har dessverre ikke så mye tid nå til å ta den diskusjonene.
Men, et fastende blodsukker på 8 er fortsatt fryktelig høyt

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat