|
Sv: Hvor rask vektnedgang kan man forvente?
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
En antagelse bare, men tipper kanskje at kameraten din aldri har hatt overvekt og insulinresistens? For egen del er dette nærmest et farlig råd! Jeg blir direkte dårlig om jeg får i meg høykarbo, og det har langvarige konsekvenser, og det funker ekstremt dårlig for meg å karbe meg opp og gå inn og ut av ketose (med mindre det er med lavglykemiske matvarer). Og jeg er ikke alene om dette.
Frida: Fedon er jo ikke direkte lavfett, enn om det er magrere enn f.eks Atkins og Ketolyse. Det er ikke lurt å gå for lavt på fettet.
Jeg vet ikke hva du feks spiser til frokost, men jeg har det nesten som praksis at jeg skal ha i meg en del fett om morgenen så jeg spiser 3-4 stekte egg og 3 baconskiver og grønnsaker til.. da får jeg ketosen godt i gang om morgenen.
Veldig mange som har kommentert kameraten min med å si akkurat det samme.. men han har faktisk vært oppe i 130 kg og han er vel 180 høy eller noe rundt der..
Min mor har diabetes og før jeg kom hjem og så at hun burde prøve ketose hadde hun fått beskjed om at hun merst sannsynelig måtte begynne på insulin sprøyter.. og hun har kjørt samme løp som meg med 3 uker på og 1 dag av.. hun ringte meg i dag og var utrolig glad fordi hun hadde ett fastende blodsukker på 8 og det hadde hun ikke hatt på mange år..
men det er jo sant det su sier om at det er ganske induviduelt hvordan man reagerer men for meg fungerer det helt fantastisk..

"Jeg er som grandiosa, ikke bra men ganske fengende"
|