Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-09, 10:01   #10
Mrs_Maya
Juniormedlem

Mrs_Maya sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Mrs_Maya er på en erverdig vei

Sv: Operasjon mot åreknuter

Jeg har også samme problem. Mine åreknuter er forferdelig stygge. De buler og er knallblå! Nekter gå med korte skjørt, eller shorts annet enn på egen veranda. Føler meg ikke bra i svømmehall, annet enn når jeg kommer meg i vannet! Åreknutene troor jeg jeg alltid har hatt(siden tenårene), men hukommelsen er ikke helt med der! Har uansett blitt verre med økning av vekten etter som årene gikk.

Er så ille at jeg ikke kan bruke tights, særlig ikke hvite. De synes igjennom. Bena er også kalde, som oftest kald på bena, men av og til blir jeg for varm på bena. Kjenner "kulden" i bena når jeg sitter lenge, og når jeg står i mer enn 5 min. (vasker koppene, f.eks) må jeg strekke litt på bena. Og leggsår som ikke blir borte er ikke noe særlig, det heller.

Jeg har aldri sett noen (hverken i svømmehaller eller på strender ) med slike knuter, så jeg var ikke sikker på om flere haddde det. Men egentlig regner jeg med at de fleste med slike lår ikke viser dem frem, det er bare jeg som elsker å svømme, som viser de. Jeg hater å vise de, men elsker å svømme, så da må jeg bare. Kanskje jeg skulle gått med dykkerdrakt?

Tror jeg får en operasjon dekket, men har ikke lyst å be om en før jeg har gått ned en god del. Er det nok å snakke med legen, så blir jeg henvist videre? Når jeg kommer meg såpass langt, da! Er det en stor operasjon og betaler man noe selv? Finnes det noe sted som gjør slikt i Nord Norge? Eller gjøres det på sykehuset?

Mange spørsmål. Hadde vært takknemlig for noen svar!

Mrs_Maya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat