|
Sv: Skaldeman
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av mossa, her.
Til Sunfrid, du som har lest bøkerne, er det stor forskjell på ketolysekuren og skaldeman? Tenker f.eks på mengde karber o.l 
Nei i utgangspunktet er det vel ikke store forskjellen, og jeg hadde stor "glede" av å lese bøkene. Men det er jo alltid slik at når du får satt deg inn i ens teori så er det jo så logisk, det har for meg vært logisk at skal du ned i vekt så skal du spise mindre enn du forbrenner, men så kommer det en ny teori om at det er ikke slik ting fungerer og så er det plutselig denne teorien som er logisk... Skjønn det den som vil, men jeg har jo erfart nå at det faktisk er mulig å leve etter "Skaldemans" teori og gå ned i vekt. Jeg har ikke merket noe til at formen har blitt bedre, men jeg har fått en litt gjenstridig lungebetennelse så det er godt mulig at formkurven stiger nå snart. 
Men det du spurte etter
Jeg har ikke helt kontroll på ketolyse-kosten da jeg ser for meg at jeg fort kan skli litt ut der (prøvde denne kosten for ca 2 år siden, men var ikke helt motivert). Mens Skaldeman er ganske striks på karbene han har delt inn i tre grupper etter overvekt 50+, 25+ og 10+ og på alle er det selvfølgelig mulig å variere stort i kosten. Hver gruppene går på mengder karber i måltidene og på totalen pr dag, jeg prøver å holde meg på max 12 karber eller 5% om dagen, den strengeste. Og det går faktisk greit: spiser egg/bacon, omeletter, griller kjøtt osv.... spiser kun litt salat eller grønnsaker til middagen. For meg er den største forskjellen at Skaldeman ikke er helt anti vanlig salt, jeg synes alt annet salt smaker tja... rett og slett vondt 
Ellers har jeg den siste uka slitt litt med fett andelen og smører derfor tykt på med smør på alt (begynte med det i går).
En annen ting som passer meg utmerket på Skaldeman er at jeg spiser når jeg er sulten og ikke ellers, eller det vil si jeg spiser når jeg blir "fysen" det er skjelden jeg føler sult. Det blir for meg 2-3 måltider pr dag, men som det står i bøkene spis når du er sulten enten det er 2 ganger eller 8 ganger om dagen, dette vil regulere seg selv etter hvert.
Håper du fikk svar på noe Mossa..... Hvis ikke så spør igjen

|