|
Sv: Stresskontroll
Hei
kjempefin tråd dette mange bra tips her.
Mitt tips er å drømme. Jeg startet når jeg var deprimert. Drømte om 10 mill. på konto. Gikk noen runder i butikker og så hva jeg hadde lyst på. og "lata" som jeg kjøpte det. Og følte meg lykkelig å ha denne friheten. Kom hjem så satte jeg meg ned og tenkte på hva jeg ville bruke pengene på.Skrev opp flere prosjekter, hva jeg ville gjøre med huset(som jeg bare leier), laga noen tegninger over hvordan jeg ville innrede feks bad og kjøkken( bare grovt, jeg er ikke særlig interiør interessert) og hva jeg ville drive med jobb-messig. Starte opp firma selv og drive med kosthold, helse etc... Og kjøpe noen fine og dyre klær.j
Jeg har nok av dem(penger), og de gir meg den friheten jeg trenger. Jeg blir faktisk lykkelig av mer penger, for det setter meg i den stor frihet og åpner for mine ideer for fremtiden. Jeg kan gjøre hva jeg vil!
OK. Dette er bare en lek. Men du verden så mye morsomt jeg har det med denne drømmen. Når jeg ikke får det til, drømmer jeg om mer "realistisk" som at jeg kjøper huset jeg bor i og pusser det opp. Og har min egen urtehage
Jeg har laget meg en perm. Har klippet ut bilder som gjør meg glad. Det er glade mennesker, fine reiser, vennskap, kjærlighet...og skrevet litt opp hvordan jeg vil være og ha det...
Denne permen tar jeg frem når det blir tunge perioder. Og det får garantert smilet mitt frem.
sannheten er en ganske annen i livet mitt, men går ikke inn på det her.
les THE SECRET(eller se filmen). Dette er loven om tiltrekning. Du blir det du tenker! kan også anbefale å gå inn på glabladet.no (en blogger som skriver mye om selv-utvikling)..
En annen stress-kilde for meg: EL-MAGNETISK-STRÅLING
dvs mobiltlf, trådløse rutere, høyspentledinger, pc, tv, varmekabler etc..
dvs bruker du mobil mye(står påslått på soverommet om natta?), sover du rett ved panelovn? bruker du pc mye? har du trådløs ruter? ...
Jeg kan love deg at dette kan gi betydelig stress for kroppen!
Særlig snikende over tid dersom du utsettes mye for dette hver dag.
Bare tenk på hvordan vi egentlig bodde og levde for 100.000 år tilbake. Vi tilstreber kostholdet dit(lavkarbo), men ikke livsstilen generelt...
Jeg mener ikke å fjerne all mobil-bruk, men bruk det med måte. Og la sovested være fritt for sånt(all trådløs gir MYE(også hustlf, slå det av på natta, dra ut kontakten)...
Hvis du tenker: jeg har ikke råd, jeg får det ikke til, jeg sitter fast, jeg er stresset, jeg skulle ønske at...., jeg burde ha gjort..., jeg tør ikke, jeg kan ikke, pengene strekker ikke til, jeg er ikke interssert, det funker ikke for meg etc, jeg har prøvd det før, ...
så kan jeg love deg at dette er tanker på stress-frekvensen...
|