Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-09, 20:46   #4
tommygutt
Seniormedlem

tommygutt sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pål: Hva gir best resultat løping? Keto el Fedon?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Synes dette blir helt feil spørsmål.
Ketolyse er jo en løsning som IKKE krever trim. Som gjør at man går ned i vekt UTEn å være spes aktiv. Men ketose gjør at skrotten blir seig. Den er ikke egnet for kjappe greier ala løping. Fedon er nok best egnet for løping. Mens Ketolyse er best egnet for god nedgang.

Å dette baserer du på egne erfaringer? Synsing? Noe du har lest?

Mitt beste sykkelritt i fjor var på ketogen kost, 3 timers konkurransetid. Stabil vekt, topp form. Gjorde dette som et rent eksperiment for å bevise at det var mulig for meg selv.

I år har jeg gjort årsmå endringer på kosten underveis. Farrisrunden i går, satte pers med nesten en halv time. Eneste "mat" underveis, var en blanding av Litago sjokolademelk iblandet cocosa, honning og litt proteinpulver. Kroppen har aldri fungert bedre på marathon-sykkelritt. Spiser generelt litt mere karbo i år enn i fjor, men kun lavglykemisk.

Mitt beste råd til trådstarter er at vi er alle forskjellige. Test gjerne for å finne det optimale for deg selv, men ikke gjør noen store sprell i konkurranse-perioden.

Lykke til