Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-09, 14:18   #19
The Dude
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Netopp startet på ketolyse, normalt med ...?

Opprinnelig lagt inn av Nisnen, her.

Karbohydrater er nødvendig i ett normalt sunt liv med mosjon, trening og normalt inntak av sunn mat.
Ingen kan leve på lavkarbo hele livet, det er ikke slik menneskekropen er konstruert.

Jo, en god del tusen år med evolusjon har konstruert kroppen akkurat slik. Det unormale er den kunstig høye tilgangen av karbohydrater vi har i dag som vi spiser. Det er ikke slik menneskekroppen er konstruert. Og resultatet er at vi ser folk dauer som fluer av "livsstilssykdommer" rundt i verden.

Opprinnelig lagt inn av Nisnen, her.

Spennende, Hvordan en kan omsette fett til energi når man trenger den med en gang er for meg en gåte? , men kanskje jeg får teste dette til neste år igjen kanskje.

Tror uansett vi vil se få personer på gamlehjem i ketose :

Er flust av lavkarbofolk som springer maraton. Prosessen med fett til energi skjer kontinuerlig enten man er i ketose eller ikke. Dvs det er opp til kroppen om den vil benytte energien frigjort fra fettet til enhver tid, blir det ikke nyttet som energi går det tilbake til fettlagrene igjen. Fettet som er lagret i kroppen blir skiftet ut eller rotert i et veldig høyt tempo.

Sist redigert av The Dude : 12-06-09 kl 14:23.
The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat