Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-09, 09:47   #11
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ung gutt trenger hjelp/motivasjon til å fjerne fettprosent!

Opprinnelig lagt inn av Kent18, her.

Har allerede plukket ut Ketolyse som en evnt hjelper ved siden av. Positive negative sider ved den?

Noen som vet hvordan jeg bør spise frem til jeg har startet kuren?

-Kent18

Hva mener du "ved siden av"?
Syklingen eller proteinmat?

Går du på ketolyse, går du på ketolyse, og kan ikke kombinere det med noe annet, så lenge det ikke gjelder annen ketogen diett
På ketolysekuren kan du spise både tunfisk og egg altså, men det skal også fett til.

Du kan oppleve at syklingen blir litt tyngre i starten, men det stabiliserer seg som regel. Sykling er bra for kropp og sjel, men det betyr ikke nødvendigvis at du går ned i vekt av det. Du bør ha hovedfokus på maten. Maten tar kiloene, trening tar grammene.

Du må også tenke på hva du gjør når skolen begynner. Det er lite vits med en lavkarbo-sommer om du går tilbake til baggis og majones når skolen begynner. (som var en hit når jeg gikk på vgs ihvertfall )

pro og cons?

Pro:
Du kan spise fett. Og kjøtt.
Maten er god!
Du må ikke småspise hele dagen, men det kan holde med to-tre måltider.
Du går ned i vekt!

Cons:
Det kan bety litt mer matlaging. og du må planlegge maten om du er mye ut og flyr.
Du bør holde deg unna øl.
Du føler deg litt slapp i begynnelsen, men det er som regel fordi du er på avrusing. (sukkerabstinenser)

Her har du en fin oversikt over hva du kan spise på lchf (low carb, high fat), som ikke er så ulik ketolyse.
http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf