Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-09, 18:39   #72
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettfestivalen

Vidunderlig indiskinspirert Fettfestival-kjøttsuppe!

Jeg hadde jo glemt kokosmelkens fortreffelighet! Masse fett, lite karbo, og akkurat passe med protein.
Så jeg mekka sammen en helt absurd herlig kjøttsuppe i dag, feit, god og mettende.

Ingredienser:

• 600 gr lammekjøttdeig (jeg kjøper halal fra innvandrerbutikk)
  • 1 boks (a 400 gr) kokosmelk (ikke fettredusert )
  • 2 fedd hvitløk
  • 1 ss tomatpuré
  • 1 ts malt koriander
  • 1 ss ingefær (jeg brukte pulver, men fersk raspa er sikkert hakket bedre)
  • 2 ts garam masala
  • 1/2 ts chilli (jeg bruker pulver)
  • 2 ts red curry pasta (f.eks tikka masala)
  • 40-50 gr smør (en ostehøvelskive veier ca 5 gr)
  • Saft fra en halv sitron
  • Salt og pepper
  • Gurkemeje
Fremgangsmåte:

Sett stekepanne på full guffe, smelt smør, skru ned plata et hakk, og rør alt krydder pluss ingefær og hvitløk inn i smøret (men ikke salt, pepper, curry pasten og tomatpureen).
Ha i kjøttdeigen, og stek til brun. Bland i curry paste, tomatpuré og smak til med salt, pepper og sitron. Hell i kokosmelken, og rør til alt er utblandet. Skru ned ovenen ennå et hakk, og la putre godt i fem til ti minutter. Ha i gurkemeje for fargens skyld. Den smaker så og si ingenting.
Nam nam!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat