Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-09, 13:08   #16
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Går ALLE ned på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

Lavkarbo skal i utgangspunktet være et optimalt kosthold for en balansert kropp. Det vil si at om man er overvektig går man ned til idealvekt (for kroppen, ikke alltid det samme som man selv mener ), og er man undervektig går man opp.

Det er jo dette som er det fine med lavkarbo, synes jeg ! At ikke folk kan bli undervektige....har sett eksempler før på at folk blir så bitt av slankebasillen, at de ikke klarer å se når nok er nok ! Men på dette kostholdet så vil kroppen regulere det selv !

Dette kan jeg skrive under på.
Kroppen min stoppet opp på rundt 80kg, og selv om JEG kan finne fettreserver som jeg gjerne skulle bli kvitt så nytter det omtrent ikke hva jeg gjør med kostholdet. Svinger noen kg opp og ned selv om kostholdet er rimelig konstant. Vekten varierer også med grad av trening og treningsmetode (opp ved styrketrening, ned ved mye kardio). Kroppen har visst funnet sitt trivselsområde - selv om JEG gjerne vil være mer rippet.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat