Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-09, 12:14   #56
The Dude
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
The Dude har en fantastisk aura rundt segThe Dude har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oss overforbrukende miljøsvin

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har litt vanskelig for å innse at jeg er et overforbrukende miljøsvin når det gjelder kostholdet.

Jeg spiser den maten som jeg fra naturens side er ment å spise, og jeg spiser ikke mer enn akkurat det jeg trenger.

I tillegg spiser jeg nesten ikke mat som er ferdig prosessert, men lager rettene fra bunnen av. Jeg kaster svært lite mat, fordi rester blir spist til frokost eller lunch i og med at disse måltidene ikke lenger er synonyme med brød og pålegg.

Jeg syns det blir litt galt å vurdere alt man gjør opp mot "hva-hvis-alle-gjorde-det-samme".

-

Du har mye gode poenger. En liten justering kun. All maten du spiser er industriprodusert, det finnes ikke kyr som gir flere tusen liter melk i naturen eller okser, gris og høner som spiser kraftfor og gjødslet mat. Det er samme typen mat som man ville spist hvis man levde i pakt med naturen, men maten er ikke produsert i pakt med naturen. Det er den lille forskjellen som gjør det ikke-bærekraftig.

Ellers stemmer det at bærekraften blir mye bedre hvis vi ikke forholder oss til andre i verden. Jo før vi slutter å overføre uhjelpsmidler, dess raskere dør folk og dess bedre bærekraft blir det i verden per person. Vi skulle helst vært kvitt omtrent 5 milliarder personer.

Det mest nærliggende skulle man tro var å slutte med overføring av penger eller medisin, men vil man kverke flest mulig er det bare å forby import av kunstgjødsel til folkerike land. Dermed vil man enkelt reversere den grønne revolusjonen og folk vil dø i hopetall av matmangel.

The Dude er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vær snill med kroppen Svar med sitat