|
Sv: ADHD og redusering av karbohydrater?
Opprinnelig lagt inn av danish, her.
Det er myte at unger blir "gira" eller "umulige" på sukker. Ja, hvis de har reaktiv hypoglykemi, men jeg har aldri møtt en ADHD-unge som har det. Mange er derimot svært følsomme for ting som farvestoffer, antioksidanter o. s. v. Buzz-effekten fra energidrinker kommer stort sett fra B-vitaminer. B12 har en fin liten oppjusterende effekt på glutamat, og hvis du er kjemisk følsom, kjenner du det ganske kraftig. Jmfr. Feingold-/Failsafe-dietten, som har funket bra på endel autister og ADHD-barn.
Hallo....
Jge har masse eksempler på at det er sukker noen unger blir hypre av, inkl adhd barn. Min vennindes sønn f.eks: ved for mye sukker oppfører han seg som en blanding av apekatt og en full mann. han går i taket og klarer ikke komme ned på landjorda, får akutt munndiare og klarer overhodet ikke stoppe. Han reagerer til og med om han får en skje sukker i teen!
dette er det mest ekstreme jeg har sett.
tantungen min på 12 år sa til min datter her om dagen: la oss spise masse sukker, for da blir vi hyper og vi orker å være lenge oppe og kan le oss fillete av dårlige vitser...
barn kan jo å få sagt det....