Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 21:29   #52
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av The Dude, her.

Enig i at det er få som har klart å få fettet til å tyte ut ørene, men det er flere som mener det står bra til når diaréen tyter ut ræva. Med alt snakket om å lytte til kroppens signal så er dette et aldri så lite varsku. Diaré er en forsvarsmekanisme.

Ok, nå var vel noe av hovedpoenget mitt nettopp det du klippet bort fra sitatet da:

Sitat:

En fettprosent som er så høy som mulig, ja, men mengden skal ikke være høyere enn at man blir akkurat passe mett. Det er da en vesentlig forskjell mellom propping, tyting og brekking, og høyest mulig prosent?

Det er jo altså snakk om å lytte til kroppens signaler. Jeg har forøvrig heller ikke sett noe til at folk aktivt streber etter fettdiaré. Men at det kan være en litt uheldig bivirkning etter en dag med mye fett: Ja, helt sikkert. Jeg vil tro at hvis man ikke spiser mer enn til man er akkurat passe mett, så slipper man stort sett unna fettdiareen. Det er jo det som er så fint med lavkarbo/høyfett. Kroppen forteller deg hva som er riktig mengde mat. Personlig har jeg ikke erfart fettdiaré til tross for at fettprosenten min godt kan overstige 80% i løpet av en dag.

Diskusjonen handlet da om kcal-inntaket, hvor noen da påstår at det oppfordres til å spise fett til man brekker seg, til det tyter ut av ørene eller nå altså til det tyter ut av ræva. Ettersom at du er så glad i dokumentasjon i form av linker, så vil jeg gjerne se dokumentasjon i form av linker til de innleggene der det oppfordres til å spise fett også etter at man er blitt mett, sånn at man brekker seg eller sånn at det tyter fett ut av kroppsåpninger.