Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 11:10   #13
matvraket
Seniormedlem

matvraket sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 47
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, hvorfor går jeg opp?

Opprinnelig lagt inn av annchra, her.

Hei
Er en av "smugleserne" her inne, og for et supert forum dette er. Men nå trenger jeg tips og råd.
Begynte på Atkins i slutten av april, og tok av 3 kg den første uka. Deretter 2 kg til. Helt til denne ukens veiing. Opp 1 kg! Ja, dere syns kanskje at jeg overreagerer, men poenget er at vekta har stått stille i 2 uker, for så å gå opp? Ble veldig skuffet, utrolig kjipt. Nå har jeg ikke vært så flink til å telle karber i det siste, men ligger på ca 20 om dagen (går i rutiner..).
Tror mulig synderen er baconcrisp. Fant den i butikken, og ble lykkelig over snacks som ikke inneholder karbo, har vel spist litt i løpet av uka...
Eller kan det være at jeg spiser for mye meieriprodukter? Har litt fløte i omeletten til frokost, litt rømme på salaten, og har spist pisket krem(uten sukker) og jordbær i helga. To ganger når jeg tenker meg om. Og kanskje litt vel mye krem....
Hva tror dere? Er det vanlig at vekttapet stopper opp i flere uker, for deretter å gå opp?
Noen som har opplevd det samme?

ser du har fått mange råd her

"partystoppere" er veldig individuelle, min var for eksempel ost..
salt binder vann
det samme gjør kroppen når du stresser
mange opplever at kroppen binder vann når de har smerter.

må si meg enig med Photo her.. det høres ikke ut som du følger atkins.. da jeg gikk på atkins, spiste jeg maks 10 g karbo per dag, og dette kom ikke fra frukt eller jordbær.. mest fra salat (hjertesalat), en halv avokado pr dag, en halv grønn paprika( er den sorten paprika med minst karber i) ca 100 g agurk osv..

hvordan ser din daglige meny ut??
hvis du skriver hva du spiser til hvert måltid, kan det være lettere for deg og andre å finne synderen her.. ellers må du nesten bare prøve å feile litt her

Mvh Matvraket

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat