Vis enkelt innlegg
Gammel 10-06-09, 07:45   #6
Sassy88
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Sassy88 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Høres ikke ut som ketolysekuren hvis du prøver på et moderat kalori-inntak. På den kuren SKAL du ha mye fett. Da går kaloritellingen til h****. og om du tilpasser fettinntaket til kalorier, er du faktisk ikke på ketolysekuren. Jeg vil gjerne at folk skal være klar over hva slags kur eller kosthold de er på. Har du moderert det, så kan du liksom ikke påberope deg noe av det. . .

jeg er veldig klar over hva ketolysekuren går ut på, dette er den andre gangen jeg prøver meg.

Grunnen til at kaloriinntaket har gått ned er ikke fordi jeg bevisst har kutta ut fett, men pga jeg er så matlei at det er en kamp å få ned noe.
Jeg følger kuren til punkt og prikke, det eneste som er forskjellig er at matmengden har gått noe ned - men jeg spiser faktisk en god del fett enda.

Og selvsagt kan jeg si jeg går på ketolyse ettersom det er det jeg faktisk gjør!
Om du selv har lest boka foreslår jo Torkil selv at om en står fast kan en redusere kaloriinntaket til rundt 1000 noen dager. Jeg har altså ikke bevisst gjort det, og jeg har ikke redusert så kraftig, dette har bare skjedd som en naturlig følge av at jeg er overstressa og matlei. Jeg regner med matlysten bedrer seg etterhvert, men jeg har ikke tenkt å gå tilbake til et skyhøyt kaloriinntak når jeg faktisk nesten ikke tar av da!
Ketolysekuren går ikke ut på kaloritelling, men for noen funker det rett og slett ikke å ete til en nermest sprekker.

Så den krasse tonen kan du fint spare deg for, takk.

Sassy88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat