Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-09, 09:25   #7
Bæremæ
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Bæremæ er på en erverdig vei

Sv: Hva skal man legge vekt på når man er FERDIG med kuren?

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Etter slankekuren (ketolysekuren) bør man velge "generell lavkarbo" man kan legge seg på 100-150 gram KH pr dag, men disse bør ikke komme frta godteri, kaker og stivelse (loff,pasta,poteter) men overveiende fra frukt,salater, grønnsaker og belgfrukter frø/nøtter. Man må da redusere mengden av fett noe.
Flere har skrevet om dette: Fedon Lindberg, Atkins fase 4? og undertegnede i Etter Slankekuren. Bøkene kan lånes på biblioteket.
Da dette er et kosthold for hele livet, er det viktig med gode fettklilder. Jeg anbefaler klaret smør til steking eller rapsolje. Til salater og ellers i matlagingen bør kaldpressede oljer foretrekkes. Bruk gjerne forskjellige, jeg har pt. tistelolje, valnøtteolje og olivenolje i kjøleskapet, i tilleg til tran som jeg tar som kosttilskudd.
Mosjon er viktigere nå da det er viktig for å unngå å gå opp i vekt igjen.
Lykke til
Torkil

såpass mye karbohydrater det høres jo helt greit ut det da
har ennå mange kilo til jeg er "ferdig", men ønsker jo å holde vekta nede når jeg er kommet dit jeg vil...Føler ketolyse har gitt meg mere mening i hverdagen, selvtilliten øker å jeg har aldri følt meg så vell med meg selv som nå
Det er en utolig deilig følelse å stille seg på vekta å se at kiloene bare raser av, aldri opplevd noe lignende før over en så lang periode
Er nå 2 måneder siden jeg starter og føler at dette går strålende, er så motiverende å se restultater å at kuren/livsstilen funker! Energien er nå på topp å mosjon er blitt en del av hverdagen igjen

Bæremæ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat