|
Sv: Ned fem kilo på juni måned, hva er best og vil DU være med?
Hei Tulla
noen råd, som er velprøvde her inne:
1. Sjekk om du spiser/drikker noen partystoppere. Dette kan være fløte, ost, kunstig søting, kornprodukter... you name it. Ta bort en av disse og prøv deg uten noen dager. Deretter en annen. Gjør et lite forskningsprosjekt. Jeg kuttet ut all brus (drakk ett glass pepsimax om dagen bare) og da løsnet det for meg. Samboeren begynte å spise røkelaks i stedet for bacon til frokost og da gikk han ned mer.
2. Sjekk om du virkelig er overvektig lenger. Har du BMI på 23 eller mindre? Du skriver ikke hvor høy du er. Er du høyere enn ca 165 er du slank når du veier 61,9. Da er det ikke sikkert det er så lett å gå ned mer.
3. Har du eggløsning eller mensen eller stresser du (det virker slik ) så stopper det gjerne opp.
4. Noen hiver vekta og bruker målebåndet. Prøv det noen uker.
5. Trener du nok? Mange anbefaler minst 30 minutter trening daglig for å oppnå optimal vektnedgang. Jeg trener ganske hardt fem dager i uka.
6. Spiser du salt mat? Jeg gikk opp et halvt kilo siden jeg spiste pinnekjøtt på søndag. Bacon er salt. Baconcrisp er salt. Masse pålegg har salt i seg.
7. Drikker du nok? Prøv å drikke minst to liter vann i løpet av dagen. Noen holder seg unna te og kaffe.
8. Tenker du bare på mat og vekt? Dette er veldig usunt og veldig kjedelig for alle rundt deg. Finn på noe å gjøre, gjerne med kroppen, eller hjelp andre mennesker slik at fokuset kommer vekk fra deg selv.
9. Spiser du for mange karbohydrater?
Hanne
|