Vis enkelt innlegg
Gammel 07-06-09, 14:32   #9
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Kan man gå mer enn 6 måneder på ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av Gladjenta81, her.

Er det forresten noen som vet grunnen til at Torkil kun anbefaler 6 måneder av gangen? Kanskje for å være på den sikre siden?

Torkil er jo lege, og leger skal kunne vise til dokumentasjon som grunnlag for rådene de gir. Hvis ikke hukommelsen min spiller meg et puss, har Torkil skrevet (noe i en annen tråd) om at det mangler god vitenskapelig dokumentasjon for effekten av ketose i mer enn seks måneder. Det er derfor han - som lege - ikke kan råde folk til å fortsette utover det tidsrommet.

Nå er det jo heldigvis lov til å kjenne hvordan kroppen har det og tenke selv. Som flere her sier: Hvis du har det bra, blodprøvene er normale og vekten går ned - da er det ingen grunn til å stoppe!

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat