|
Sv: Fettfestivalen
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Du trenger ikke til Lindbergklinikken for å få det hvis du trenger det. Jeg fikk det av vår felles venn på Møllergata Legesenter jeg. Han er veldig oppegående på det også, følger opp og forklarer bra og sånn.
Joda, jeg tok en del tester i høst, og i følge dem var jeg innenfor normale grenser (selv om jeg VET at de "normalene" offentligheten opererer med er helt på trynet, og jeg ville blitt satt på Metformin sporenstreks av en Lindberg-lege). Vi har diskutert det, men han ser ikke på det som en adekvat løsning. Dog fant vi ut en viktig ting sist, nemlig at jeg er disponert for autoimmun diabetes hos voksne, som er en av de skumlere diabetesformene hvor man mister fullstendig evnen til å produsere insulin.
Jeg tenker på å spørre om det neste gang jeg skal dit, har en time om en drøy uke. Oppegående er han absolutt, det var han som sa jeg burde kutte ut stivelse og sukker i kosten for tre år siden da jeg testa positivt for insulinresistens, noe som mer eller mindre har reddet liv og helse for meg! Men jeg endra kosten først, og da prøvene var normale etter kostholdsendring, så var det ingen grunn til å sette meg på medisiner, liksom.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|