|
Sv: Slanking the hard way, eller bruker dere slankemidler
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Mener du virkelig det? Da jeg levde etter det prinsippet veide jeg 30-40 kilo mer enn i dag.
-
Jeg snakker om hvilke matvarer vi genetisk er "ment" å spise. Vi er ment å sikre artens overlevelse, og det gjør vi gjennom å være mest mulig allsidige. Kan vi ikke fordøye rått kjøtt, så lærer vi å koke eller steke det. Kan vi ikke fordøye kornet, så finner vi en måte å behandle det på som gjør at det gir oss næring, til å overleve, og til å formere oss.
Jeg tror ikke en gang at vi genetisk sett er ment å være slanke. Jeg tror at vi genetisk sett er laget for å tåle både overvekt, undervekt, og ikke minst perioder med mye eller lite mat. Derfor har vi også evnen til å lagre fett, slik at vi skal være rustet til perioden med lite mat.
Problemet er at tilgangen på mat i dag er alt for god. Vi må ikke anstrenge oss for å skaffe mat. Men at vi er ment å tåle både kjøtt, fisk, poteter, kornprodukter, grønnsaker osv, det er jeg ikke i tvil om.
Du tåler jo kornprodukter også, hvis du ikke spiser for mye av det. Veldig mange har spist brød hele sitt liv og ikke lagt på seg.

|