Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-09, 19:49   #4
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg tenker å prøve ut LCHF-dietten og har ørten spørsmål!

Jeg vil si at det kommer litt an på hva som er målet ditt med å legge om til LCHF. Er det for å slanke deg (evt. hvor mye), eller "bare" spise sunnere. Om det er for å slanke deg, så vil godteri en gang i uka ødelegge mye.

Ellers så er det noen som reagerer på tomat, det er ikke sikkert du gjør det. Du må selv prøve ut hva du tåler eller ikke.

Om du får dårlig ånde kommer igjen an på hvor mye/ lite karbo du spiser, om du spiser så lite karbo at du er i ketose, så er det nok ganske vanlig å få dårlig ånde.

Du kan gjerne kikke litt på Atkins Induksjon eller ketolysekuren hva det er for noe, begge diettene er LCHF.

Ketolyse går ut på å spise 15 karbo per dag (kvinner), og det skal man ha under hele dietten, og man er derfor i ketose hele kuren. Atkins starter med 20 karbo de to første ukene, og så videre økning en gang for uka med 5 kh mer for dag, inntil man finner det nivået en tolerer for karber uten at man går opp i vekt. Og, man vil sanns. derfor gå ut av ketose etter en tid på kuren.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat