Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-09, 17:27   #12
erleperle
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
erleperle er på en erverdig vei

Sv: Fedmeprogram på TVnorge

Amerikansk helsevesen er noe helt annet enn norsk, tror nok ikke de hadde hatt råd til operasjon og opphold i et år på det sykehuset selv. Det er jo noe vi må være glade for her. De har fikk hjelp alt for sent, men husk at en kan ikke tvangsinnlegge noen uten veldig god grunn (selv om jeg mener dette er en god nok grunn). De må selv ønske å gå ned i vekt.

Selv om en her sier at mange har latt det gå for langt, så er det forskjell på de som har 25-30 i bmi og over 150. Med fedme kan mange selv gripe tak i problemet, få veiledning og støtte av familie, venner, netter osv. Lese seg til kunnskap selv. Men med så kraftig overvekt er det vanskelig å gripe fatt i problemet selv. Som han ene sa, jeg greier fint å gå ned 10-30 kg selv, men etter det blir det vanskelig. Mange her inne har som mål å gå ned 20-30 kg.

Det er en sykdom, men som han tyngst sa så er det jo han som har spist og ikke trent. Det var hans feil. Hans valg å ikke få hjelp tidligere. Hans valg å ikke lese seg til kunnskap og gripe fatt i tide til å unngå operasjoner ol.

erleperle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke bestemt enda Svar med sitat