|
Sv: Problemer med hukommelsen?
Jeg synes det er veldig interessant å lese andres erfaringer rundt dette...
Jeg har alltid før trodd at jeg tåka som kommer, egentlig uavhengig av det der med å glemme ord osv, skyldes lavt blodsukker. Var for første gang på sukkerbelastningtest tror det var i 96. Den viste lavt blodsukker, rundt 2, og jeg fikk beskjed om å spise regelmessig (og jeg som alltid tenker på mat.. ikke så vanskelig, det.) Jeg la om kostholdet den gangen, og startet på Grete Roede. Den var vel første gang jeg prøvde meg virkelig på alvor, og jeg gikk ned i 72 kg den gangen. Har også hatt problemer med å bli gravid, og i 98 satt'n, med en herlig sønn i 99, og 25 kg på kjøpet. Og det er de kg jeg fortsatt sliter med. Og jeg har etter det prøvd; Fedon, Eurodiett (på Fedon-klinikken), Optimal ernæring (gikk hos Lidia Berg i Sandvika), Ketolyse og deretter tilbake til Grete Roede i 2007. Jeg har gått ned 5 kg siste året . Jeg har en rimelig stressende jobb som avdelingsleder, og har hatt det siden 1988. Noen ganger lurer jeg på om problemet mitt er at jeg IKKE er en "persilledusk", som vi sier på jobben, dvs. at jeg tåler det meste, og dermed utsetter meg sjøl for mer enn godt er .
Uansett, problemene startet for alvor høsten 2007 (hmmm, etter at jeg var tilbake på Grete Roede, det har jeg ikke koblet før), og etter måneder med venting i helsekøene, ble jeg sykemeldt etter en spinalpunksjon mars 2008. Etter det har jeg ikke kommet meg helt opp igjen, og jeg leter fortsatt...
Men jeg føler jo at jeg er nærmere en løsning iallefall med å prøve NOE, i stedet for bare å gå der og ha det kjipt... Og nå håper jeg bare at bedringen fortsetter... Det er faktisk ganske deilig å komme hjem fra jobb uten å gå rett i godstolen og være helt tom, både i hode og kropp....
Det betyr jo ikke at alt er bra, men absolutt på rett vei... Venter spent på fortsettelsen hos ernæringsdama på Balderklinikken...