Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-09, 17:47   #7
Turte
Juniormedlem

Turte sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 62
Turte er ny på veien

Sv: Problemer med hukommelsen?

Jeg sluttet konsekvent med aspartam etter jeg så et TV-program om ei dame som hadde de karakteristiske hvite flekkene på MR, og hadde fått MS diagnose... Hun ryddet huset for aspartam og ble helt frisk.... altså ingen hvite flekker, legen på Ullevål bekreftet det, og kunne ikke forklare det vitenskapelig....

Jeg er ikke utredet for ME, men har tenkt tanken. Men siden fastlegen ga meg opp, og vil søke uføre, kontaktet jeg Balderklinikken. Dr Omdal gav meg "diagnosen" stress-relatert dysfunksjon, og ba meg kutte ut hard trening, alt stress av annen karakter, og jeg fikk melatonin for å ha dypere søvn... (Kortisolet mitt var like høyt hele døgnet.) I tillegg masse matintoleranse og candida... Skal til ernæringsfysiolog til uka, men har allerede kuttet ut karbo... Og de på jobben har kommentert siste uka at jeg ser strålende opplagt ut. Og når jeg tenker etter er det flere uker siden jeg hadde en virkelig "brain-fog". (Selv om jeg kjenner det tåker seg litt til når det er lenge siden jeg har spist...)

Siden fastlegen heller ikke har målt blodtrykket, ble jeg ganske overrasket da det var skyhøyt... Insulinresistens forklarer vel kanskje hvorfor jeg ikke går ned i vekt selv om jeg har slitt meg gjennom ÅR med lavkalori, og også ymse utvalg av andre kurer. Omdal mente at det skyldes selve stresset, som på en måte ødelegger det meste...

Så om det er manglende karbo, god nattesøvn eller det faktum at jeg har prøvd å ta det mer piano som har hjulpet meg vet jeg ikke, men jeg føler vel at det VIRKELIG ble bedre da jeg kuttet ut de verste karboene for noen uker siden.... Var derfor jeg lurte på om andre har samme erfaring...