Vis enkelt innlegg
Gammel 26-05-09, 12:56   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan det bli for lite mat?

Her:

Opprinnelig lagt inn av Ulex, her.

Jeg kjøpte ei ny kokebok før jul, "15-minute lowcarb recipes" av Dana Carpender. I dag prøvde jeg en aldeles genial oppfinnelse fra den boka, nemlig jukseris laget av blomkål. Det tok 10 minutter å lage og kommer definitivt til å bli en stayer på våre ukemenyer, som underlag for alskens deilige sauser - carbonara, bolognese, pesto...

Slik:
Man tager et stk blomkålhode, kutter av så mye som man vil (vi brukte et halvt middels stort til to grådige) og rasper det grovt i kjøkkenmaskin. Vrrr! Det skal være som omtrent riskorn, ikke glatt som mos, altså.

Sleng en klatt smør i bunnen av en mikrosikker form og hell blomkål-"risen" over. Mikre uten lokk på full guffe i 7 minutter. Ta-dah! Ferdig til å helle din yndlingsutgave av en deilig, fet, smakfull saus over.

Jeg trodde forresten at det kom til å bli mye vann igjen i blomkålen, men alt fordampet i mikroen.

Ulex