|
Sv: Dette funker jo ikke?
Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.
Hei
Jeg har ikke "nilest" denne tråd, men skal blott anbefale at man følger rådene i ketolyseboken som utgangspunkt. De allerfleste vil klare sin vektreduksjon på denne måte. Det er bare å lese dagbøkene til de som får det greit til, samt råd fra disse, de kjører oftest "by the book".
Så hender det jeg gir råd til enkeltpersoner og da kan både valg av oljetype og kaloriberegning inngå i rådene. Disse råd er ment for den enkelte, men kan gjerne refereres, men ikke generaliseres til å gjelde for alle.
Når det gjelder kaloriberegning bør dog ingen under 1200-1400 kalorier pr dag, da går forbrenningen ned. For de tyngste kan denne grense dog lett være over 2000 kalorier. Slike ting går det an å regne på, men altså for å gjenta meg selv - følg rådene i boken. Det er bare ved langvarig platå at det kan være lurt å se på kaloriinnholdet i maten, men det må da ses i relasjon til utgangsvekt og en viss grad i relasjon til mengden av mosjon.
Jeg håper ikke mange nå ønsker å regne mye på dette da ketolysekuren er, og for de fleste skal være, en enklere vei til et lettere liv.
Vennlig Hilsen  
Torkil
Takk for oppklaring 
|