|
Sv: Dette funker jo ikke?
Opprinnelig lagt inn av Jonblund, her.
Det er vel ikke snakk om at man skal holde seg unna Fisk og Kjøtt men man må tanke litt annerledes. Man må faktisk lete etter de fete fiske/kjøttstykkene.
Et eksempel er i stede for kjøttdeig velger man familiedeig eller medisterdeig. (IKKE FERDIGBLANDET).
Et annet tips er bruk fett og jeg selv mener ikke tell kalorier.
Fett gjør at du blir mett og for mettehetsfølelse lengre.
Ja, jeg prøver å velge de feteste stykkene, bruker mye smør og olje, og spiser mye avocado og paranøtter. I starten syntes jeg likevel ikke jeg ble ordentlig mett, men de siste dagene har jeg vært mindre sulten. Jeg tror kanskje Fetpåmidten er inne på noe i innlegg nr 30 i denne diskusjonen: at fettfrigjøringen min enda ikke er optimal, slik at det ikke er "nok" fett som frigjøres fra fettlagrene, jeg blir sulten og spiser dermed mer enn jeg forbrenner (eller like mye iallfall, jeg går jo ikke opp i vekt heller til tross for at jeg spiser minst 2000 kcal om dagen og noen dager mye mer enn det).
Nok en gang: Jeg skjønner at ketolyse ikke nødvendigvis er noen "quick fix", særlig når det er de siste kiloene det er snakk om. Jeg skulle vært fornøyd om jeg hadde gått ned et halvt kilo på disse to ukene, jeg, men INGEN vektnedgang tror jeg tyder på at noe er feil. Det er litt demotiverende å ikke få noe som helst (vektmessig) resultat av alle anstrengelsene – selv om jeg trives med dette kostholdet er det tross alt snakk om en god del forsakelser også.
|