Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-09, 16:13   #44
Gundrosen
Juniormedlem

Gundrosen sin avatar

Medlem siden: May 2009
Gundrosen er på en erverdig vei

Sv: Magefettet som ikke vil bort

Føler jeg gjentar meg selv her, men la gå. Poenget mitt var enkelt og greit at alle mennesker(iallefall guter) er skrudd sammen slik at vi setter pris på et flott ytre, noen i større grad enn andre. Sier ikke at alle jenter må se bra ut for å finne seg en å være sammen med, men at sjansene øker betraktelig.

@Areola, og ja, alle har i grunn samme definisjon på vakker og pen. Man sier seg gjerne fornøyd på grunn av at man blir blendet av en utstrålende og flott personlighet, men evolusjonsmessig så er det visse trekk hos det motsatte kjønn vi finner svært attraktivt, en veltrent og sunn kropp er ett av dem, dette er pågrunn av at vi menn instinktivt ser på kvinner og dømmer dem etter hvor gode mødre de vil bli(merk at nestne ingen gutter tenker over dette, det ligger kun i instinktene våre) derfor er det visse fysiske trekk som tilsier hvordan de vil takle å føde et barn, dette er grunnen til at få gutter finner svært tynne jenter attraktive, og også de som har for mye å bære på, jenter som er veltrente og gjerne med litt store hofter er de som evolusjonsmessig var mest egnet til å føde barn og dermed de mest attraktive. De fleste andre er desverre forbundet med ansikstrekk noe som vi ikke kan forandre så mye på, men når det kommer til menn så sier man ofte at markerte kinnbein er et typisk trekk en "attraktiv" mann har, og dette er noe man lett kan oppnå med en lav fettprosent om man skulle være så uheldig og ikke ha det genetisk. Men når det kommer til hvordan kvinner tiltrekkes av menn så har det fysiske mye mindre og si, kvinner blir mye mer tiltrukket av handlinger og om du klare å vise at du er "alpha male" og en som kan passe på sin kone så er du ganske godt på vei. Men nå sklei diskusjonen virkelig ut her. Om du virkelig er interessert i å lese om hvordan vi oppfatter det motsatte kjønn og hvordan du skal klare å håndtere det så kan du sende en PM, jeg har nok av lesestoff på det emnet.

Så du kan nok fint trøste deg med at kjæresten din virkelig liker deg, og synes nok at du er kjempeflott, men om dere en gang skiller lag og du spør han et par år senere om å velge ut 3 jenter som han synes er svært attraktive (kun basert på utseende) så er sannsynligheten stor for at han velger 3 jenter det store flertallet av samfunnet ser på som "attraktive"

Så la oss bare være takknemlige for at vi er såpass oppegående at vi kan se forbi det ytre og finne en partner som har et dypere bånd enn kun det fysiske. For ellers så hadde det vært en kjip verden for alle oss "normale" folk.

Gundrosen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav-karbo Svar med sitat