|
Sv: Dette funker jo ikke?
Opprinnelig lagt inn av Imse, her.
Ja, så da mener du at man fint kan spise 3000kcl i døgnet uten å bli stappemtt og gå ned i vekt? For det er det jeg vil frem til, at mange av oss her inne fint kan spise mange kalorier uten å bli stappmett, men fortsatt gå ned i vekt.
Jeg hadde nok også som deg blitt stappmett av den lunsjen med hele 200g reker, 2ss rømme og hele 100g ost i tillegg til masse grønt. Forskjellen fra mine måltider er nok at jeg spiser mindre mat i mengde og mere fett og blir like mett. 200g reker er jo fryktelig mange proteiner, jeg spiser sjelden 200g kjøtt/fisk til et måltid..
VI er bare forskjellige og det er viktig å påpeke, slik at ingen nybegynner her begynner å teller kalorier og tror de spiser for mye kalorier, når kaloriene egentlig ikke betyr noe som helst.
Ja er enig med deg i alt det , det har jo en del med alder, vekt og aktivitet å gjøre. Når du blir eldre og er mest inaktiv trenger du ikke så mange kalorier daglig for å holde vekten stabil.Når det gjelder rekene var det bare et eksempel, for den dagen var et måltid rømmegrøt, å da måtte jeg ha så mye for å få i meg nok proteiner. Så det varierer jo fra dag til dag ettersom hva jeg spiser til de forskjellige måltidene, så spiser jeg mye fett til noen måltider må jeg ta igjen proteiner på de andre. Karbo fordeler jeg jamt over.Disse slankegreiene er ikke bare bare.
|