|
Sv: Hvor mange kilo har dere gått ned?
Jeg skal vel egentlig ned ca 50, men har satt meg et mål på noen-og-førti og så får jeg se hvor langt ned jeg syns jeg skal.
Jeg har holdt på nå i fem uker, og gått ned 6,7 kg.
Det jeg tror er lurt når man skal ned mange kilo er at man enten deler det opp i mindre stykker (som blir mer overkommelige og lettere å nå på kortere tid), eller at man fokuserer på livsstil og smører seg med tålmodighet i forhold til vekta.
Det er jo ingen tvil om at både du og jeg kommer til å bruke lang tid på å gå ned til ønsket vekt. Derfor må vi innstille oss på at dette kommer til å ta tid, og være fornøyd med hvert kilo vi går ned, og prøve å "glemme" litt at vi likevel har mange kilo som skal bort.
Jeg tror også at litt av utålmodigheten vil gi seg etter et par-tre uker, i alle fall hvis du faktisk ser nedgang i de ukene. Jeg syns den første uka var verst. Verket etter å se resultater.
Men vær også obs på at noen opplever å gå ned mye i starten (væsketap), men du kan ikke forvente å fortsette å rase ned i vekt. Så om du går ned mye i starten, så vil det normalt sett flate ut litt underveis. Og noen opplever at det tar tid i starten, for så å sette fart senere. Men i snitt og på lang sikt går alle nedover, hvis de holder seg til opplegget. 

|