|
Sv: Skal jeg prøve igjen?
Opprinnelig lagt inn av matitt, her.
Blir vel bare nok en nedtur...
Hvis du forteller deg selv det, så har det allerede blitt det. For da vet hodet ditt at det er lov å skeie ut. Det høres vanskelig ut, men man må bare snu tankegangen til å tro på at man greier det. Og da må man ta det i små steg. Klarer man en dag? Kanskje man klarer 3 dager? Og en uke?
Og så må man ha en plan. En plan for hva man skal spise, en plan for hva man skal handle, hva som har lov til å finnes i skapene.
For min del må jeg bare tenke at de tingene ikke eksiterer som jeg ikke kan spise. Smågodt, potetgull, ferdigpizza, pepsi max.. Det eksisterer ikke lenger, jeg ser det ikke engang når jeg handler for jeg har bare vendt meg av med tanken på de.
Begynn med å gå rett forbi de og kun gå til de plassene med varene du faktisk SKAL kjøpe. Hold blikket rett frem i kassa. Hvis du begynner å fyse, se på ukeblader eller aviser eller noe. Når du kommer forbi kassa er første seier vunnet.
Og hver gang man begynner å tenke på de ulovlige tingene, finn noe annet å tenke på. Flytt fokus.
Jepp, jeg har slutta å røyke, akkurat samme man gjør da 
Selvfølgelig sprekker man innimellom, men som sagt ta det i små steg, vær stolt av hver dag det går bra, fortell deg selv at "hah, det var det jeg visste, jeg fikset det!"
Du sier Elixia har reddet deg. Bare det å prioritere trening er jo en seier, prøv å hent den samme besluttsomheten i forhold til andre fristelser!