Tråd: Glutenmel
Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-09, 18:21   #10
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Glutenmel

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Jeg kjøpte en pose glutenmel i forbindelse med baking av Karins fantastiske brød. Siden glutenet er bindemiddelet i melet tenkte jeg at det kanskje også er glutenet som er "virkestoffet" i en jevning også. Muligens? Er det noen som vet? Jeg liker desverre ikke sauser og supper som er jevnet med JBKM, så det ville jo vært genialt om jeg kunne bruke glutenmel. Noen som har prøvd?

Hadde ikke tålmodighet til å vente på at noen svarte på denne, så jeg eksperimenterte litt. Dette funket IKKE. Sausen ble til skum. Masse skum! Å prøve å jevne med glutenmel hadde samme effekt som å hive zalo i en gryte med kokende vann. Og selv om jeg rørte som f**n så klumpet glutenmelet seg til små korn i det som var igjen av vann på bånn av gryta etter at mesteparten var blitt til skum.

Synd

Har kjøpt en høne, og vil så gjerne lage hønsefrikassé... Men den må jo være jevna. Blir kanskje hønsesuppe istedenfor da