Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-09, 15:20   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare ...

Opprinnelig lagt inn av saxpia, her.

Hmm ... Kanskje det er jeg som er rar? For jeg synes det er helt greit at folk kommenterer at jeg har slanka meg. Blir glad når de ser det. For jeg trives jo ikke som tjukk. Og jeg synes ikke jeg er fin, kroppslig sett, når jeg er tjukk. Så jeg er jo egentlig helt enig med dem.

Men vi er jo alle forskjellige, og det er det som er så vanskelig. For hvordan skal man vite hvem som vil ha kommentar om slankinga og hvem som ikke vil ha det?

Jeg ser den, for meg handler det stort sett om folk jeg er i slekt med, gjerne overvektige () som selv ser så stor verdi i det å være slank at det overskygger alt annet. Tenk deg selv, et menneske du knapt kjenner, som du kanskje møter hvert jubelår på et slektstreff eller en eller annen høytidelig anledning, som ikke er i stand til å konversere høflig med et forholdsvis ukjent menneske (selv om de tror de kjenner meg ), og som gjør et stort nummer av at jeg har gått ned i vekt. Jeg synes det er både uhøflig og ubehagelig, mest fordi det kommer i helt feil rekkefølge, om du skjonner .

Derimot, folk som kjenner meg godt har en tendens til å si litt mer "riktige" ting. De beste kommentarene jeg har fått er ting som "du har blitt så lett i stega", "du stråler", "du har virkelig tatt bo i kroppen din", "du ser ut som du trives så godt med deg selv nå", "du ser så frisk ut"! Sånne ting er gull, fordi det har en større dimensjon, synes jeg da

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat