Tråd: Kresne barn
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-09, 11:16   #50
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kresne barn

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Og det er da jeg kjenner trang til å spørre: hvem er det som har bestemt hvem i familien som skal avgjøre middagen? .

Jeg syns det er rett og rimelig at barn får være med og velge middagene. Da får de også mye mer eierskap/mer forhold til det som blir servert og ikke bare får det tredd nedover hodet. Vi fikk alltid velge 1-2 middager pr uke. Problemet var at jeg alltid valgte torsk og bruttern alltid kjøttkakaer... Så det ble innført at vi ikke kunne velge det samme to ganger på rad Funket kjempefint (selv om jeg alltid har hatet kjøttkaker.. Men siden det var "hans dag" så spiste jeg litt, og mest grønnsaker). Fra jeg var 15 jobbet jeg i butikk så da var det ofte jeg som handlet med ting hjem, og fikk da enda mer bestemmelsesrett. Og fra da jeg var 16 laget jeg middag 1-2 dager i uka når mamma var på skolen. Da bestemte jeg ofte hva jeg ville lage, og det hadde jeg mye større grunnlag for fordi jeg hadde fått være med på planlegginga tidlig.