Vis enkelt innlegg
Gammel 18-05-09, 11:12   #14
nonta
Medlem

nonta sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gikk på ketolyse, er nå gravid. Hva gjør jeg videre?

heisann:-) Gratulerer til de gravide. Mange gode tips her om langsomme karbo og grønnsaker. Jeg hadde ungått ketose..

Jeg prøvde også å leve lavkarbo da jeg ble gravid både første og andre gangen, men det skle ut etterhert. For meg ble det veldig krevende å ikke legge på seg, hormonene herjet fritt med konsekvenser for humør, hva man liker og orker,styrke i muskulatur og dagsform. Gikk opp 20 kg begge gangene, så nå er det på an igjen :-) JEg synes det er lettere å ta kampen når jeg ikke har leieboere og andre ukjente stormer som herjer med kroppen.
Prøver absolutt ikke å være demotiverende her, bare poengtere at om det ikke går så bra å ikke gå opp, så er det bare noen få måneder det gjelder, og etter fødselen er det jo deilig med trilleturer, og kanskje lettere å være aktiv og diettmotivert enn akkurat når man ikke har kontroll over magen uansett :-) (Tror jeg har lest i Nylander at det økte oksygenopptaket i svangerskapet holder seg ganske lenge etter fødselen og det er dermed lettere å komme i bedre form, og bare å få ungen ut letter jo godt på trykket :-))

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat