Tråd: Babymat?
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-05-09, 18:55   #22
Sesti
Medlem

Sesti sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Babymat?

Nå er ikke jeg mor selv, men jeg var au pair i England for et par år siden, hos en fransk-italiensk familie. Babyen i huset ble 6 mnd et par uker etter at jeg kom, og da skulle den franske mamman introdusere fast føde for datteren.. Hun spurte en del om hva vi fikk i Norge, og da jeg fortalte at det vanlige var å begynne med most banan eller grøt ble hun helt fra seg.. I Frankrike fikk aldri små barn grøt sa hun, og hvertfall ikke frukt.. Dette var før min lavkarbotid, så jeg ble litt frustrert av den dama i grunn..

Men uansett, ungen skulle de første 3 ukene bare spise most gulrot i tillegg til mm. Denne gulrota måtte tilberedes på en svært spesiell måte, med en spesiell type flaskevann som måtte kokes (Det skal vel sies at denne dama var ikke helt god, hun hadde veldig mange snodige meninger om ting) bare av henne, og hverken jeg eller faren til barnet fikk røre maten..

Uansett, etter 3 uker skulle det også være kokt potet sammen med gulrota. Etterhvert skulle det og komme selleri og løk, og først når ungen var rundt 9-10 mnd kunne hun tåle frukt..

Det snodige i dette er jo at hun var såå imot grøt, men samtidig levde svært høykarbo.. Hun spiste 5 BS til frokost hver morgen, og bare pasta til middag.. Så jeg er ikke sikker på grunnen til dette hatet mot grøt..

ble litt langt det her, var mest bare fordi noen snakka om frankrike og italia tidligere

Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat