|
Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst
Mine tips til hva en kan gjøre med ED produktene er (for de jeg selv bruker):
Omelettene (ost og gressløk, skinke); del pakken i to, bruk så den ene halvdelen sammen med ett egg. Tilsett krydder og salt, jeg bruker chilli og hvitløk i stor grad. Stekes med litt meierismør. Når jeg lager skinkeomeletten tar jeg ut de skinkebitene som er i pakken, og erstatter dem med annet rent kjøtt (kylling, svinekjøtt).
Suppene (grønnsaksuppen og purre-potetsuppen); Chillikrydder, hvitløksalt og buljong uten sukker tilsettes.
Pannekaker : Disse pakkene deler jeg også i to og tilsetter ett egg, i tillegg bruker jeg ofte kanel for å forbedre smaken. Steker med meierismør i pannen, og får 5 små lapper (bruker spiseskje) av en porsjon.
Pasta : kok i 7 minutter med litt salt. Lag ratatouille av grønnsakene, tomat og kryder etter smak. Tilsett den kokte pastaen de siste minuttene slik at den tar opp smaken fra ratatouillen.
Ellers er jeg en flittig "spiser" av kakao og sjokolade-frokostblandingen. Disse lages oftest kun med vann, men alltid med kanel .
Kjeks inntas slik de er - og ja; kjeksene er veldig gode , mens nøttene tåler jeg dessverre ikke.
De endringene jeg gjør i forhold til omelettene og pannekakene har jeg gjort på eget initiativ, men dette er også tips som finnes på Eurodiet.no. Har snakket med legen om dette og fått godkjenning på at ett ekstra egg ikke er negativt.

Sist redigert av grotingeling : 27-01-10 kl 21:27.
|