|
Sv: Min datter ble kalt tjukk i barnehagen
Jeg ser flere, hvertfall tidlig i denne debatten ser at barna er i ferd med å bli lubne, eller kraftigere enn sine jevnaldrende. Men at de er skeptiske til å ta tak i det ved å legge om kostholdet siden det kan bli oppfattet som slanking. Jeg er helt med på at man ikke skal snakke om eller starte slankekurer for barn, eller ungdom for den saks skyld.
Samtidig er jo dere som skriver endel av dette forumet, og jeg vil da anta at dere selv lever etter en lavkarbofilosofi, i større eller mindre grad. Hvorfor kan ikke hele familien leve etter samme filosofi? Ser dere på dette som såpass kortvarig, og ikke minst skummelt at dere ikke vil utsette barna deres for det? Hvorfor utsetter dere i såfall dere selv for det?
Er det bedre at barna tar en grandiosa, mens dere holder dere til kjøtt, grønnsaker og saus?
Jeg synes ikke barn skal gå på en ketolysekur, men jeg er overbevisst om at om jeg hadde spist det jeg selv ønsket i oppveksten, dvs reine råvarer og sluppet poteter og brød, ville kroppen min både sett annerledes ut og ikke minst fungert annerledes enn den gjør i dag!
Fedon Lindberg, sammen med ei fra dette forumet, har skrevet en bok om barn og balansert kosthold. Jeg har ikke barn, men om jeg noengang får det skal den boka leses i filler.... 
Sist redigert av Carisma : 12-05-09 kl 10:35.
|