Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-09, 17:38   #3
Bradypus Variegatus
Juniormedlem

Medlem siden: May 2009
Bradypus Variegatus er på en erverdig vei

Sv: Jeg er sååååå skuffet over meg selv

Hei Emma, kjære deg
Det er ikke så lett dette her med vekt

Jeg gikk ned ganske mye med Atkins for noen år tilbake.
Hadde stabil og fin vekt (uten at jeg trengte å gjøre spesielt mye for å holde den), helt til ting skjedde og jeg gikk opp igjen ca halve jeg hadde tatt av.
Har hatt et par halvhjerta forsøk på å hoppe på igjen tidligere, men de har alltid blitt avbrutt av min viljestyrke (sterk som Heistad bringebærgele).
(i tillegg virker det å være enklere for min omgangskrets om jeg er tjukk, så de føler seg bedre med sine egne kropper. Ingen støtte for vektvedlikehold der altså)

Men nå er jeg her igjen da, en uke uti startfasen på Atkins.
Går så fint så, vi må bare prøve å se på det som en livsstil vi skal ha med oss, ikke en kur.
Jeg burde kanskje ikke si noe, jeg som har gått opp igjen så mye.
Men jeg gjør det likevel. For jeg skal gå ned igjen faktisk.

Kanskje er det sunt med litt skuffelse og forbannelse over seg sjøl når det har gått som det har gått?
Så når vi sitter der og er slanke og fristes av kake og brus og vetikkehva, kan vi tenke tilbake på hvor skuffa vi ble av oss sjøl den gangen vi sprakk.

Jeg ønsker oss lykke til, jeg tipper det skal gå bra.

PS: håravfall skjer av og til hos folk som mister mye vekt fort. av og til skyldes det feil/underernæring, men det kan også skje tilsynelatende uten grunn.
Har dessverre ingen tips, men kanskje en liten dråpe lim ved hver hårrot kan hjelpe? (tuller altså)

Bradypus Variegatus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat