Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-09, 09:57   #8
Muff-muff
Medlem

Muff-muff sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 43
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Barn og spiseforstyrrelser

Jeg har erfaring med et småspist barn. Ikke kresen, mest av alt, men spiser lite eller ingenting i perioder og bruker uendelig tid på å få i seg mat. En periode var han attpåtil svært kresen og fikk kun i seg brødskiver med ost, banan osv. Vi bestemte oss for at det måtte bli en slutt på det.

Vi satte opp faste tider for måltidene og passet på at det var minst 3,5 time mellom hver gang han blir tilbudt/servert mat. Til hvert måltid får han servert det vi ønsker han skal spise.

Hvert måltid varer tjue minutter, middagen varer en halvtime. På den tiden burde han få i seg nok mat til å holde ut de neste tre timene eller til frokost neste dag.

Naturligvis forsøkte han først å protestere, nekte å spise det som ble servert, tagg om brødskiver, brukte for lang tid osv. Men i løpet av to dager (hvor han våknet opp med sultsmerter fordi han ikke hadde spist nok av middagen dagen før), så forandret hele oppførselen hans ved matbordet seg.

Jeg trodde sønnen min var av den typen som kunne gå uten mat i dagesvis av ren stahet. Det var han ikke. Når han ikke lengre ble stukket til en brødskive før leggetid eller en banan mellom måltidene, så tok det svært kort tid før han ble avhengig av å spise de tidene vi hadde bestemt.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat