Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-09, 13:22   #17
hanne42
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
hanne42 er ny på veien

Sv: Vekta står stille. Hva gjør jeg galt?

Dette var en interessant debatt.

For moro skyld regnet jeg ut fordelingen på fett-karbo-protein-kalorier på en vanlig dag før og nå. Her er resultatene:
Før ("sunn" frokost og lunsj og frukt til mellommål, deretter litt for mye middag og sprekk med sjokolade og iskrem til kvelds): 37%fett-44%karbohydrater-15% protein-4% alkohol. Det vil si tilsammen 3,658 kalorier, 156 gram fett, 421 gram karbohydrater og 136 gram protein.
Nå (egg&bacon til frokost, kotelett&salat til lunsj, hasselnøtter til mellommål og hjemmelagede kjøttkaker med brokkoli til middag): 67% fett - 6% karbohydrater - 26% protein. Det vil si til sammen 1,615 kalorier, 123 gram fett, 27 gram karbohydrater og 104 gram protein.

Så the Dude har nok sine ord i behold når det gjelder meg i hvert fall :-)

For meg ligger ulikhetene mellom å telle kalorier og å telle karbohydrater i det enkle faktum at hvis man teller kalorier og følger norske ernæringsspesialisters velmente råd så blir jeg sugen på snop og sprekker med jevne mellomrom. Hvis jeg følger lavkarbo er jeg mett hele tiden og har ikke noe søtsug. Kaloriene tenker jeg ikke på. Men jeg ser jo nå at de er kuttet drastisk ned :-)

Hanne

hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat