Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-09, 11:48   #795
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sisseln, her.

hei!
Jeg tenker å gå på en lavkarbodiett. Skrev Fedon fordi jeg ikke husket ordet ketolyse. Der har du meg i et nøtteskal. Fort og gæli.

Jeg er opptatt av å gå raskt ned i vekt. Ser for meg bukplastikk til vinteren, neste år.

Jeg er egentlig ikke veldig glad i måle, veie, men skjønner at jeg må det. Min venninne prøvde lavkarbo, og syntes det var vanskelig. Ville ikke anbefale det til meg.

Men jeg må jo prøve noe. Og hun skulle ned 4 kg. Jeg skal ned 30. hehe

I dag skal jeg ha nakkekoteletter. Namnam. Tenkte også på å koke nykål, men det er jo ganske mye karbo i det?

Tusen takk for raske svar.

Sissel

Du må nok veie ja....men en god digitalvekt underletter mye, en sånn som du kan nullstille etter hvert som du legger på ting.
Funker fint for meg :-)
Som regel er jeg også flink og skriver opp hvor mye karbo jeg spiser til hvert måltid, det er så lett å glemme i løpet av dagen.
Når kvelden kommer er det greit å vite om jeg har karbo "til gode" eller ikke.
Det er vitkig at du har kontroll, og det underletter mye for deg selv også, da slipper du å gruble på om du har spist for mye eller ikke.
Det er ikke gøy å veie og måle, men det må nesten til.
Trøsten er at du kan spise mye god mat da :-)

Innimellom bruker jeg keto sticks for å sjekke om jeg er i ketose eller ikke.

Det er ikke bar enkelt med lavkarbo, det krever innsats, så jeg forstår på en måte att du er blitt frarådet å prøve.
Jeg tror ikke at jeg hadde klart det uten min samboer som har hjulpet med veldig mye, intressert som han er i kosthold og alt som hører til.
Men det er ikke alle som har en perosn i nærheten som støtter, og da kan det være vanskelig, man gir lettere opp.
Men du....du kan jo bruke oss her inne for alt hva vi er verdt, det er mye kunnskap å hente her :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat