Vis enkelt innlegg
Gammel 09-05-09, 19:55   #64
kazza78
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 47
kazza78 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter mandag 4. mai?

Er VELDIG dyrt å følge dette, synes jeg også. Har vært på butikken nesten hver dag og kjøpt forskjellig, og kjøleskapet er helt fullt. Matbudsjettet her i huset er også sprengt for mange dager siden. Men vi får satse på at det er verdt det.

Jeg har lest litt her inne på forumet og har sett at noen sier at vekten stanser hvis de drikker lett brus, bruker søtningsmiddel eller fløte... Da ble jeg litt redd, for jeg føler det er ting jeg "trenger" for å ikke falle for andre fristelser. Håper det ikke er tilfelle for meg... Bruker jo både suketter og fløte i kaffen... Men jeg klarer meg egentlig godt uten kaffe, men det metter jo veldig
Og den sjokolademoussen (eller evt andre "søt"saker)skal jeg spise kun i helgene fremover, tenkte jeg. For jeg trenger jo ikke å trigge søtsuget hver dag. Skal jo ikke spise dessert hver dag når jeg går tilbake til et normalt kosthold heller. Ble litt gira da jeg fant noe som var sååå godt som var lov å spise, men må vel trappe ned på slike ting...

Jeg spiser også ca 4 måltider om dagen. Frokost, lunsj, middag og et mellommåltid (eller to). Kommer an på om det blir sen middag eller ikke.
Jeg begynte også å registrere hva jeg spiser på noe som heter Mat på Data igår, og det er kjempegreit. Da får man oversikten over hvor mye karbo, fett, proteiner man spiser i løpet av en dag. Tror det finnes mange slike sider rundt på nettet.

Idag har jeg spist:

Frokost: Omelett med sopp, ost og kalkunpålegg
Lunsj: Salat med kalkunpålegg, ost, fetaost, agurk, tomat og pinjekjerner.
Middag: Kyllingvinger med blomkålsstuing

Mellommåltid: 2 kopper kaffe med suketter og fløte, litt bacon crisp. Og så har jeg tatt opp en porsjon med sjokolademousse til senere.

Ha en fortsatt god helg

kazza78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat