Da begynner helga, folkens. Det kan bli tøft. Bra vi har lettbrus og bacon crisp/gull Idag var jeg på barseltreff (har en sønn på 11 mnd, og er fortsatt hjemme i permisjon), og endte opp med å spise ett egg med litt majones... Ville liksom ikke begynne å spise opp alt pålegget på bordet, he he. Bra jeg spiste litt omelett før jeg dro Har noen av dere prøvd noen av saus oppskriftene? Jeg fikk litt sjokk da jeg så oppskriften på grunnsaus - med 300 g smør. Det er jo nesten en hel pakke jo! Da bruker jeg heller posesaus, og tar bare litt i gangen. Jeg gjorde noe lurt her om dagen (synes jeg selv, hvertfall). Jeg lagde kyllingsaus (bretagne) fra pose hvor jeg brukte fløte istedet for melk. Det som ble igjen helte jeg over i små plastikk shot-glass (ca 20 g pr glass) jeg hadde liggende, og frøs ned. Så nå kan jeg ta opp en porsjon i gangen, istedet for å lage ny hver gang Jeg har spist: Frokost og nesten-lunsj: Omelett med skinke og sopp Lunsj: 1 kokt egg med majones Middag: Kylling med bearnaise saus og salat Mellommåltid: sjokolademousse (det som var igjen fra igår) og bakon krisp 2 kopper kaffe med suketter og kremfløte