Vis enkelt innlegg
Gammel 07-05-09, 14:13   #32
arvid g
Medlem

Medlem siden: Apr 2009
arvid g er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Hjelp! Matfett-studie, trenger mange svar!

Det er helt riktig at jeg fullstendig mangler formell urdannelse på mat&helse! (det hadde jeg heller ikke da jeg trente en masse ukonvensjonelle systemer på padleren Knut Holmann.Det var mange "skolerte genier" som var ektremt imot at en "ulærd" gjorde den jobben! Men akkurat det føler jeg som min fordel! Jeg står absolutt helt alene om denne kampanjen mot det etablerte mat,ernærings & helsemiljø som styrer, og 90% av det jeg skriver går stikk imot dem,men jeg tenker kun frisk kropp!
Jeg er ikke medlem av en isme,religion,politikk eller annet,som binder dine meninger på hender og føtter.

Motivet mitt for alle disse merkelige og dårlig forfattede skriv er å opplyse om at
de fleste ting med å bedre kroppens systemer er enkle å utføre.

Vestens Pandemi av fedme,diabetes,brystkreft,ADHD,infertilitet etc. kommer delvis fra den måten vi lever og maten vi spiser! (vi blir forledet av Mat & Legemiddel industrien)Men ser man på vesten enorme Østrogen dominans pa damer og menn(kontra testosteron/progesteron) så skyldes det også miljøgifter/p-piller/soya i stor grad! Soya og Østrogen og Legemiddel Industrien er gigantiske,tror de at de selger så mye for å være snill mot deg? De arbeider etter samme konsept som våpen industrien,ergo,hva som skjer med folk er ikke førsteprioritet,for å si det mildt!
Jeg blir forbanna når jeg ser på alle ernæringsråd som blir gitt,da 90% av dem er den strake motsetting til hva kroppen egentlig hadde trengt for å bli frisk!
Jeg blir også forbanna på den arroganse som vises fra dem med "spiss-kompetanse" på disse områder."spissen" deres sitter fast et ektremt smalt fagfelt(tenk C.Drevon`s inkompetanse hva gjelder kroppens helhet),og de viser ingen interesse til å se en helhet i probematikken. Denne holdningen får katastrofale følger for folks helse!
Men først,hvis det er slik at de fleste på lavkarbo sliter med vekta/helsa,så prøv å trekke ut det som kan være til hjelp for dere,ikke heng dere opp i grammatikk!

Hvis det derimot forholder seg slik at dere har en frisk og sterk kropp, så ikke les mine skriv. Mine skriv har ingenting med mine meninger å gjøre,de er kun ment til å stimulere folk som sliter til å gjøre noe aktivt selv!
Omtrent 90% av all info jeg legger ut kommer fra en kar som heter Ray Peat,som har forska på ernæring&hormoner siden 1970! For egentlig å forstå hans kapasitet og ikke minst hans søken etter EKTE FAKTA om dette,som jeg prøver å formidle,er det dere selv som gå inn på artiklene hans,det er dere som eventuelt har et fedme/helse problem,jeg har det ikke.Fordi jeg har tatt mine grep med Lavt Stoffskifte,hormonbalansen,respirasjonen og immunforsvaret.
Ray Peat har også en enorm innsikt om de politiske,vitenskaplige og matfett/legemiddel industrielle aktører systemer i USA, og hvordan denne grupperingen sammen lager mange farlige ideer som i utgangspunktet er økonomisk grunnet(som det meste for tida).
Men nå vil jeg sette dere på en liten test,jeg har lagt inn et skriv som heter: Omega-3 dreper blodkreftceller! jeg vil at de som er mest skeptiske til mine skriv leser det,og sender en melding på hvordan dere reagerer på det! Gjerne også de som kanskje skulle ønske mer skriv fra meg,så får jeg hvor pilen peker! Dette for å slippe å bruke masse energi for å prøve få dere til å se enkle løsninger på eventuelle fedme/helse problemer!
"Studien" er ment personlig for meg,etter å ha studert emne ernæring, fedme,diabetes,,brystkreft etc. så føler jeg behov for å se om dette samsvarer med de studier som lagt frem,og det er mange det kan jeg love dere.
Men,før dere gir meg ordentlig tilbakemelding på "testen", sitter jeg på vent!
Det ville ikke hjulpet at jeg la frem bøttevis med vitenskapelige artikler,dere ville ikke tro det likevel! Men det er helt ok,hvis helsa er topp,hvis den ikke er det,så er det ikke så veldig ok!
Arvid g

arvid g er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kroppens behov Svar med sitat